hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مازندران| تعطیلی 7 شناگاه آلوده در مازندران

مازندران| تعطیلی 7 شناگاه آلوده در مازندران

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طبق ارزیابی‌های انجام‌شده طی ماه گذشته در آب‌های ساحلی استان مازندران سه شناگاه در شهرهای عباس‌آباد، رامسر و محمودآباد به‌عنوان بحرانی و فوق‌بحرانی بوده که شنا در آن ممنوع اعلام‌شده بوده ولی با توجه به ارزیابی‌های جدید چهار شناگاه بر آن افزوده‌شده و تعداد شنا گاه‌های آلوده استان به هفت شناگاه رسیده است.

 علی‌اکبر یداللهی افزود: امسال با توجه به بررسی‌هایی که داشتیم و قول‌هایی که مسئولان برای رفع آلودگی داده بودند قرار بود مشکلات برطرف شود ولی باوجود گذشت مدت مشخص‌شده نه‌تنها نسبت به رفع آلودگی اقدام نشد بلکه بر تعداد شنا گاه‌های آلوده و بحرانی افزوده شد. او با تأکید بر اینکه شنا گاه‌های با وضعیت بحرانی امکان فعالیت ندارند، خاطرنشان کرد: در این زمینه باکسی تعارفی نداریم می‌بینیم باوجوداینکه جلسه‌ای هم در این زمینه برگزار شد اما اتفاق مثبتی صورت نگرفت. معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اعلام اینکه اوضاع شنا گاه‌های استان مطلوب نیست، تصریح کرد: شاهد مشکلات متعددی در شنا گاه‌ها هستیم که بیشتر عوامل آلودگی شامل مدیریت ضعیف پسماندها و شنا گاه‌ها و تخلیه فاضلاب‌های تصفیه نشده است. یداللهی یادآور شد: مردم باید از شنا گاه‌هایی استفاده کنند که دارای پرچم آبی بوده چراکه این پرچم نشانه سلامت شناگاه است و همچنین شنا گاهی که فاقد پرچم باشد باید تعطیل شود و مردم نیز در این زمینه هوشیار باشند.

او گفت: بررسی‌های روی شنا گاه‌ها در ایام اجرای طرح دریا نیز ادامه دارد که به‌صورت هفتگی 49 شناگاه استان مازندران به‌صورت دائم تحت پایش قرار می‌گیرند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد